Beheerservices voor Yealink devices
Met een groei in de hoeveelheid devices en (video conferencing) systemen binnen organisaties, wordt ook de behoefte aan eenvoudig en overzichtelijk management van zulke systemen almaar groter. Yealink biedt een uitgebreide management tooling aan, waar je alle apparatuur binnen één omgeving beheert (op afstand). Deze tooling kan aan zowel de wensen van kleine als Enterprise klanten voldoen. Afhankelijk van wat een organisatie nodig heeft, kies je uit de oplossing vanuit de cloud (YMCS Essential of YMCS Professional) of op een eigen server / datacenter (YDMP).
Dit levert het op:
- Beheer van alle Yealink apparatuur op één plek. Organisaties willen vaak complete oplossingen voor telefonie en/of video conferencing-bij één partij afnemen die dan ook direct het beheer kan verzorgen.
- Controle en inzicht in o.a. de status, software versie, locatie van systemen, kwaliteit, storingen.
- Proactief alarmmeldingen ontvangen.
Snel naar: Verschil YDMP & YMCS > Voordelen > Licenties > Devices >
Het verschil tussen YDMP en YMCS
YDMP licenties verschillen van YCMS licenties op de volgende manier. YDMP is een on-premise oplossing, waarbij de licentie-aanschaf eenmalig is op basis van het aantal & de hardwarekosten. YCMS is een cloud-service, waarbij de licentiekosten afhankelijk zijn van van de tijd dat de service gebruikt wordt & het aantal devices.
Daarom zijn YMCS / YDMP handig en tijdbesparend
Provisioning
Stel configuratie groepen samen met verschillende instellingen. Producten nemen dan automatisch de juiste instellingen aan. Configuratie bewerken kan door verschillende admins gebeuren.
Flexibel management
Stel specifieke instellingen in per regio, afdeling of productmodel. Gebruik de intuïtieve user interface om snel analyses en aanpassingen te maken. Doe dit op vooraf bepaalde tijden of in gespecificeerde tijdsintervallen, zodat gebruikers zo min mogelijk hinder ondervinden.
Kwaliteitscontrole
Analyseer de kwaliteit van (audio) gesprekken. Ontvang automatisch meldingen wanneer apparaten afwijkend gedrag vertonen. Je stelt zelf in welke alarmen je belangrijk vindt. Denk aan features als packet capture, netwerkdetectie, system log export, configuration file export, device CPU / Memory status, recording, screenshots.
Troubleshooting
De devices (max. 20.000 in YDMP) in een omgeving met real-time statistieken en kwaliteitsanalyse. Hiermee heb je snel inzicht in mogelijke problemen.
Call-statistieken
Monitor ieder gesprek en krijg inzicht in audiodetails , zoals jitter time, packet loss & delay.