Full Service Distributeur AV, Telecom & Security
Ruim 30 jaar ervaring

Technische support van Lydis


Het supportprogramma bevat verschillende technische diensten die we aanbieden om ondersteuning te bieden aan resellers. Lydis levert ondersteuning in de gehele Benelux:



  • Reparaties van producten
  • Technisch support (telefonisch, op afstand, on site)
  • Speciale installaties
  • DOA-procedure


Naast technisch support leveren we ook commercieel support, meer informatie hierover vind je hier.

lydis-79-1
nieuwe-website-kleine-afbeelding-2


PC en Smartphone

Heeft u een sessiecode ontvangen van een supportmedewerker? Deze code geeft het support team de mogelijkheid om tijdelijk uw PC-scherm op afstand over te nemen en problemen op te lossen. Vul uw sessiecode hieronder in en klik op ‘verbinden’.


 

Download de app

Daarnaast is het ook mogelijk uw smartphone, Android of iOs, op afstand over te nemen. Open de app of download onze app hieronder. Na het installeren van de app ontvangt u van onze supportmedewerker een sessie code. U kunt de code invoeren in de app om de verbinding tot stand te brengen.



Reparaties van producten

Als een product gerepareerd moet worden, kun je dit aanbieden bij onze Supportafdeling. Zorg ervoor dat de apparatuur aan de volgende voorwaarden voldoet:


  • Reparaties moeten franco worden aangeboden.


  • Een volledig ingevuld RMA-formulier met:
  • Een duidelijke omschrijving van de klacht.
  • Een duidelijk zichtbaar retouradres.
  • Informatie van een contactpersoon, inclusief telefoonnummer en e-mailadres, voor meer informatie of het versturen van een prijsopgave.


  • De originele aankoopnota van de eindgebruiker moet bijgevoegd zijn om aanspraak te maken op garantie.


De apparatuur wordt in dezelfde cosmetische staat geretourneerd zoals deze door Lydis is ontvangen.


Reparatie binnen garantie

Valt het product binnen de garantievoorwaarden van Lydis? Dan voert de Supportafdeling de reparatie volledig onder garantie uit, zonder kosten voor materiaal of arbeidsloon.


Reparatie buiten garantie

Valt het product buiten de garantie? De Supportafdeling voert de reparatie uit en brengt de kosten in rekening. Uiteraard gebeurt dit in overleg. We maken eerst een prijsopgave en sturen deze toe. Pas na akkoord starten we de reparatie. Is de prijsopgave niet akkoord? Dan nemen we contact op om de vervolgstappen te bespreken.

333pexels-olly-3822900

Verschillende soorten support van Lydis

Naast reparatie van apparatuur biedt Lydis diverse vormen van ondersteuning aan. De specifieke voorwaarden en bijbehorende kosten per type support vind je in het Support Programma Plan.


Telefonische support

Bij de installatie van een door Lydis geleverd systeem of bij het opsporen van storingen in een bestaand systeem dat gebruikmaakt van Lydis-producten, kun je rekenen op telefonische ondersteuning. Wij reageren doorgaans binnen 24 uur op vragen die telefonisch of per e-mail worden gesteld.

Ons supportteam is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur via +31 (0) 36 20 20 125 en per e-mail via ticket@lydis.com. Buiten kantoortijden kun je ons 24 uur per dag bereiken via ticket@lydis.com.


Support op afstand

De systemen van Lydis bieden de mogelijkheid om instellingen en programmering op afstand te beheren. We maken gebruik van ISL Remote Support, een veilige en efficiënte oplossing voor remote support. Met toestemming van de klant kunnen onze technici direct toegang krijgen tot het systeem om snel problemen te diagnosticeren en op te lossen, zonder dat fysieke aanwezigheid vereist is. Dit bespaart tijd en zorgt ervoor dat bedrijfsprocessen soepel blijven verlopen.


On-site support

Heb je op locatie ondersteuning nodig bij het oplossen van problemen met geleverde apparatuur? Lydis biedt on-site support om je te helpen bij technische uitdagingen. Wanneer de voorgestelde oplossingen niet het gewenste resultaat opleveren, schakelt Lydis de fabrikant in. Wij zorgen ervoor dat de fabrikant volledig wordt geïnformeerd over het probleem. Als de fabrikant besluit een bezoek te brengen om het probleem verder te onderzoeken, stellen wij de reseller tijdig op de hoogte.

ben2
pexels-shvets-production-7176026

Andere type technisch support

Onze technische dienst biedt uitgebreide ondersteuning op verschillende gebieden. Naast technische support helpen we ook bij speciale installaties en de DOA-procedure.


Speciale installaties

Bij projecten die worden aangemerkt als "speciale" of "complexe" installaties, assisteert Lydis bij het bepalen van de juiste apparatuur voor de klant. Afhankelijk van de situatie kan deze ondersteuning op afstand of op locatie worden geboden.


DOA-procedure

Voor de afhandeling van "Dead On Arrival" (DOA) producten hanteert Lydis een vaste procedure. Als na beoordeling blijkt dat er sprake is van een DOA-product, wordt het vervangende product verzonden en gecrediteerd. Wil je meer weten over de procedure en de bijbehorende voorwaarden? Raadpleeg het Lydis Supportplan via de onderstaande button.