Full Service Distributeur AV, Telecom & Security
Ruim 30 jaar ervaring

Hoe pas je de inrichting van je kantoor aan op de nieuwe behoefte van de werknemer?

De verwachtingen van een werknemer zijn de afgelopen jaren flink veranderd. Dit in combinatie met de verschuiving van een werkgeversmarkt naar een werknemersmarkt maakt dat organisaties onder druk komen te staan. Een belangrijke pijler op het moment is namelijk: het behouden van medewerkers en het aantrekken van nieuw talent.


Werknemers willen zelf kunnen kiezen waar en wanneer ze werken. De flexibiliteit die het hybride werken met zich meebrengt is iets wat als een steeds grotere prioriteit wordt gezien. Je kunt stellen dat het in veel gevallen zelfs een dealbreaker is voor kandidaten om bij een werkgever te gaan werken. Maar hoe speel je hier als werkgever goed op in, zonder het zakelijke belang uit het oog te verliezen?


De oplossing: faciliteer de juiste werkomstandigheden (thuis en op kantoor) zodat het resultaat enkel positief wordt beïnvloed.

focusrooms

De rol van het kantoor veranderd

De toestroom van mensen naar kantoor varieert door het hybride werken elke dag. De ene dag zal het daarom drukker zijn dan de andere dag. Voorheen had ieder een eigen werkplek en zag je enkel traditionele vergaderruimtes met de bekende opstellingen terug op kantoor.


Het doel van het kantoor veranderd, zo wordt het kantoor voornamelijk gebruikt als:

  • Ontmoetingsplek tussen collega’s
  • Ruimte voor productieve- en samenwerksessies
  • Doordat het doel veranderd, veranderen de soort ruimtes waar behoefte naar is ook. Zo maken grote vergaderzalen en boardrooms plaats voor ontmoetingsplekken, meer vergaderruimtes en meer focusrooms.


Waarom focusrooms?

Een focusroom is een kleine ruimte op kantoor speciaal ingericht voor optimale concentratie en productiviteit. Op kantoor kan het soms nogal rumoerig zijn en focusrooms zijn dan de ideale oplossing voor wanneer je even geconcentreerd in rust wilt werken. De ruimte kan voor meerdere doeleinden worden ingezet. Zo kun je er alleen gaan werken, maar kun je de ruimte ook gebruiken voor een overleg of videoconferentie.


Het beschikken over focusrooms op kantoor brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • Doordat er minder afleiding is kan een werknemer zich beter focussen. Dit doet de productiviteit en creativiteit ten goede.
  • In een goed ingerichte focusroom komt een werknemer representatiever over tijdens een videoconferentie. Er is geen rumoer van buitenaf.
  • Werknemers voelen zich minder bezwaard om een ruimte te reserveren voor zichzelf of weinig mensen.


Doordat een focusroom multi-inzetbaar is dient de inrichting hier ook op te worden aangepast. Denk aan een bureau, beeldscherm en bureaustoel voor het individueel werken, maar ook andere technologie voor (online) meetings.

202302241135149848809118a4dcd8314705061e2f14a

Richt het kantoor in met de juiste technologie 

Een belangrijk doel om op te focussen als werkgever is de inclusiviteit van medewerkers op afstand. Wanneer mensen zich bijvoorbeeld tijdens een meeting niet betrokken voelen haken ze snel af en zijn ze niet betrokken. Het faciliteren van meer inclusiviteit begint bij de juiste technologie in de vergaderruimtes. 


Naast de bijdrage van de juiste technologie aan de betrokkenheid van alle medewerkers is er ook een andere trend gaande op het gebied van technologie. Je ziet dat steeds meer bedrijven eenheid willen in hun apparatuur. Op deze manier heb je namelijk in iedere ruimte dezelfde gebruikerservaring. Hiermee voorkom je voor een groot deel twee belangrijke pijnpunten op kantoor:  


  • Werknemers begrijpen de AV-apparatuur niet 
  • Veel ruimtes beschikken over de onjuiste apparatuur voor de meeting 


Een kantoor wat gericht is op de nieuwe behoefte van het hybride werken bestaat dus uit focusroom met de juiste apparatuur.  

Yealink-A10

Welk systeem past perfect bij de focusrooms?  

Met de Yealink Meetingbar A10 beschik je over een alles-in-een videobar voor Zoom, Teams en BYOD. Met zijn compacte design is het de ideale oplossing voor focusrooms.   


De Yealink Meetingbar A10 ondersteunt een native Microsoft Teams/Zoom ervaring in de 'Native Mode', maar kan ook gebruikt worden als een USB-apparaat in de 'Device Mode' (in combinatie met de Yealink WPP30). Ongeacht in welke modus de Meetingbar is geïnstalleerd: het gebruik blijft simpel. 


Je start met één klik op de knop gemakkelijk en snel je meeting. Tijdens je meetings ervaar je premium video- en audiokwaliteit. Ben je op zoek naar een voordelige oplossing voor je focusrooms? Denk dan zeker aan de Yealink Meetingbar A10. Met veel meer te bieden dan overige USB-apparatuur is de prijs vergelijkbaar. 


COMBINATIE YEALINK A10 + WPP30 

In combinatie met de Yealink WPP30 ervaar je het plug-and-share principe. Wanneer de WPP30 is aangesloten op je laptop ben je direct klaar voor het draadloos content delen én de 'Device Mode' van de Yealink Meetingbar A10. Hier is geen verdere configuratie meer voor nodig. 

nieuw-project-24

Hulp nodig bij het inrichten van je focusroom?

Lydis is dé specialist op het gebied van IP-communicatieoplossingen met de nadruk op inhoudelijke technische ondersteuning. Met meer dan 25 jaar ervaring in de IT branche, staan onze product specialisten klaar om je te voorzien van informatie en te helpen bij het implementeren van videoconferencing in je organisatie.


Klik hier om direct vrijblijvend een afspraak te maken met één van onze product specialisten.

Hoe kunnen we je van dienst zijn?

Ons team helpt je graag met het vinden van de beste oplossing. Vul het formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen. We antwoorden zo spoedig mogelijk.